پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت مشاوره و تحکیم خانواده اصفهان . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
اضطراب كودكان را جدي بگيريد +روش درمان
نوشته شده در شنبه 16 دی 1392
بازدید : 238
نویسنده : رسول خسروی علویجه (نسیم زندگی)

  اضطراب كودكان را جدي بگيريد +روش درمان

چنانچه اين كودكان تحت درمان قرار نگيرند، اضطراب در عملكرد آنها در مدرسه فعاليت هاي مهم اجتماعي تاثير منفي داشته و دچار مشكلاتي خواهند شد.

به گزارش امید، كودكان همانند بزرگسالان در هنگام مواجهه با تجارب جديد و موقعيت هاي مختلف، احساس اضطراب، ترس و نگراني را تجربه مي كنند. اين موضوع امري طبيعي است ولي اگر اين احساس اضطراب در كودك باقي بماند و در فرآيند يادگيري و رفتار او تاثير مخرب داشته باشد مي توان گفت اين اضطراب ديگر طبيعي نيست و احساسي فراتر از اضطراب معمولي و رايج در كودكان است كه بايد جدي تلقي شود. اين اختلال مي تواند روي تفكر، قدرت تصميم گيري، درك محيط اطراف و توانايي تمركز، تاثير منفي داشته باشد. بدين ترتيب كودك دچار احساس ترس، نگراني و خجالت خواهد شد و از حضور در مكان ها و فعاليت هاي اجتماعي اجتناب كرده و گوشه گير و منزوي مي شود.

اضطراب در كودكان مي تواند باعث افزايش فشارخون و ضربان قلب شود و تهوع، دل درد، سوزش ادرار، خستگي و ضعف و تنگي نفس را نيز به همراه داشته باشد. نشانه هاي ديگر آن شامل بدخوابي، خودانتقادي، عدم اطمينان به توانايي هاي خويش و زودرنجي است.

چنانچه اين كودكان تحت درمان قرار نگيرند، اضطراب در عملكرد آنها در مدرسه فعاليت هاي مهم اجتماعي تاثير منفي داشته و دچار مشكلاتي خواهند شد.

انجام تحقيقات علمي در اين زمينه دشوار است زيرا همان طور كه كودكان رشد مي كنند، نوع ترس آنها نيز تغيير مي كند و از آنجايي كه محققان براي به دست آوردن نتايج قابل اطمينان نيازمند منابع خاصي هستند، به دست آوردن چنين اطلاعاتي به راحتي امكان پذير نيست.

در سنين بين ۶ تا ۸ سالگي، ترس كودكان از تاريكي و موجودات خيالي كاهش مي يابد و در عوض اضطراب از عملكرد مدرسه و روابط اجتماعي، در آنها تقويت مي شود. چنانچه اين كودكان، اضطراب بيش از اندازه اي را در اين مرحله تجربه كنند، اين اضطراب مي تواند منجر به گسترش اختلالات رفتاري در زندگي آينده آنها شود.

اختلالات اضطرابي در كودكان، ناشي از ۲ دسته عوامل هستند: عوامل رواني و عوامل بيولوژيكي. مطالعات متعدد نشان مي دهد كه كنترل بيش از حد مادر، منجر به ايجاد سطوح بالاتري از اضطراب در كودك مي شود.

استرس و نگراني نيز عاملي براي ايجاد اختلالات اضطرابي است. كودكان و نوجوانان مضطرب واكنش فيزيكي و رواني شديدي نسبت به استرس نشان مي دهند. واكنش آنها نسبت به خطرهاي جزئي حتي اگر جدي نباشد، سريع تر و قوي تر است.

يكي از اختلالات اضطرابي شايع در كودكان، ترس از مدرسه است. گاهي براي اين اضطراب هيچ دليل مشخصي وجود ندارد. در بعضي موارد، كودك ممكن است از سوي همكلاسي ها و حتي معلم هم مورد تهديد و خشونت قرار گيرد.

دانش آموز حتي با تكاليف بيش از اندازه مدرسه نيز مي تواند دچار استرس شود.

البته در مواردي مي توان گفت كه ترس از مدرسه مي تواند نوعي جمع هراسي باشد كه به آن اضطراب اجتماعي نيز گفته مي شود. كودكاني كه دچار اين ترس و اضطراب هستند، از صحبت كردن در مقابل همكلاسي هاي خود يا حضور در ميان افراد جديد خودداري مي كنند. در مواردي خاص، جمع هراسي در كودكان ناشي از بعضي اختلافات و رخدادهاي آسيب زا است؛ مثلاً نداشتن جواب سوالي كه در كلاس مطرح مي شود.

كودكان همانند بزرگسالان مي توانند دچار اختلالات اضطرابي فراگير يا وسواس فكري ـ عملي شوند. علائم اين اختلالات در كودكان و بزرگسالان يكسان است. اگر كودكي دچار اضطراب فراگير شود، مي تواند از هر چيزي نگران شود. حتي مسائل بسيار ساده و پيش پا افتاده نيز او را نگران مي كند.

اين كودكان نسبت به ساير همسالان خود در انجام كارها كند هستند و به زمان بيشتري نياز دارند. البته تنها تفاوت آنها با سايرين در اين است كه نسبت به هر چيزي نگران هستند؛ چيزهايي مانند نمرات مدرسه، زورگويي، صدمه ديدن و از اين قبيل.

از علائم اختلال وسواس فكري ـ عملي مي توان رفتارهاي تكراري و وسواسي را نام برد.

در اينجا مي توان متذكر شد كودكاني كه والدين آنها نيز دچار اختلالات اضطرابي هستند، بيش از ديگران دچار اضطراب مي شوند. همچنين اضطراب در دختران بيش از پسران شايع است.

روش هاي درماني

روش هاي متعددي براي درمان اختلالات اضطرابي در كودكان موثر است. مانند بزرگسالان، كودكان نيز مي توانند تحت روان درماني، درمان هاي شناختي ـ رفتاري يا مشاوره قرار گيرند.

از انجا كه استفاده از درمان هاي دارويي در كودكان بحث برانگيز است، روش هاي روان درماني، مطلوب و پرطرفدار هستند.

يكي از اين روش ها، خانواده درماني است كه در آن كودك به همراه والدين و افراد خانواده خود با درمانگر ملاقات مي كند. اين روش نوعي گروه درماني است كه هر يك از اين افراد خانواده مورد مشاوره و تحت درمان قرار مي گيرند.

از هنر درماني و بازي درماني نيز مي توان بهره گرفت. زماني كه كودك در اثر يك حادثه يا ناتواني نخواهد يا نتواند ارتباط گفتاري و كلامي برقرار كند، روش هنر درماني به كار رفته مي شود. مشاركت در فعاليت هاي هنري به كودك اجازه مي دهد آنچه را كه در ارتباط كلامي قادر به گفتن نيست، در هنر درماني نشان دهد.

در روش بازي درماني، درمانگر كودك را هنگام بازي مشاهده و بررسي مي كند. درمانگر مي تواند در زمان بازي؛ سوالات، نفرات يا پيشنهادات خود را به كودك القا كند. اين روش با تعادل افراد خانواده و ايفاي نقش در بازي مي تواند موثر واقع شود.


:: موضوعات مرتبط: مشاوره خانواده , ,
:: برچسب‌ها: خانواده ، مدرسه، روش درمان، مشاوره رایگان ,



بازدید : 205
نویسنده : رسول خسروی علویجه (نسیم زندگی)

پسران به هیچ وجه از این وسیله استفاده نکنند

ازجمله مواردی که باعث تشدید درد در پسران می‌شود استفاده از...

به گزارش امید به نقل از جام نیوز، یکی از مشکلات شایع در کودکان به ویژه پسران در سنین هشت الی 14 سال درد در ناحیه پاشنه پا می‌باشد. بررسی‌ها نشان می‌دهند؛ در طی این سنین به دلیل اینکه صفحه رشد استخوانی هنوز بسته نشده است، استخوان پاشنه پا هنوز در حال رشد می‌باشد و به ویژه استخوان جدید در آن مناطق ایجاد می‌شود که می‌تواند سبب درد در ناحیه پشت پاشنه پا شود.

این درد می‌تواند تولید التهاب در کودک شود به ویژه که استخوان پاشنه پا به تاندون‌ها نیز وصل می‌شود و سبب درد عضلانی در آن ناحیه نیز می‌شود. ازجمله مواردی که باعث تشدید درد در پسران می‌شود استفاده ازکفش‌های تخت و غیراستاندارد است که سبب فشار مضاعف به پاشنه پا می‌شود و کودک ناخودآگاه بر روی پنجه پا راه می‌رود که سبب درد در پنجه پا نیز در دراز مدت می‌شود.

پزشکان برای رفع این علائم توصیه می‌کنند؛ درصورتی که والدین متوجه درد مزمن در پاشنه پای کودک خود شدند سریعا به پزشک مراجعه نمایند زیرا در موارد نادر این درد می‌تواند نشانه وجود تومور خوش خیم در آن ناحیه باشد.

همچنین، کم کردن فعالیت‌های ورزش سنگین و نیز ماساژ پا و پوشیدن کفش‌های استاندارد می‌تواند از شدت عوارض این مشکل بکاهد. اهمیت ندادن به درمان این مشکل می‌تواند همزمان با رشد فرزندان پسر افزایش یابد و در بزرگسالی مشکلات ستون فقرات و گردن برای آنها ایجاد نماید.


:: موضوعات مرتبط: مشاوره خانواده , ,
:: برچسب‌ها: مطالب مفید , پسران , دختران , اهنگ , اس ام اس ,



20 نکته زنانه برای داشتن یک زندگی زناشویی عالی
نوشته شده در پنج شنبه 13 مرداد 1395
بازدید : 195
نویسنده : رسول خسروی علویجه (نسیم زندگی)


20 نکته زنانه برای داشتن یک زندگی زناشویی عالی

20 نکته زنانه برای داشتن یک زندگی زناشویی عالی
ما در این مقاله نکاتی را برایتان بازگو می کنیم تا در جهت جلوگیری از بروز هر نوع سوء تفاهم در زندگی زناشویی تان، ابتکار عمل داشته باشید.

امروزه شرایط زندگی مشترک، گونه جدیدی از روابط زناشویی را بوجود آورده است چراکه سنت و مدرنیته در کنار هم راهی نو باز کرده‌اند. ما نکاتی از آن را برایتان بازگو می کنیم تا در جهت جلوگیری از بروز هر نوع سوء تفاهم، ابتکار عمل داشته باشید.

1 - همسرتان را به عنوان یک مرد بپذیرید و برای شناخت دنیای مردانه او دانش و آگاهی خود را افزایش دهید.

2 -  همسر خود را به چشم یک شی‌ء مسئول ننگرید بلکه به شخصیت وجودی او احترام بگذارید.

3 - جنبه یا بخش‌هایی از شخصیت شوهرتان را که باعث تمایز او از سایرین می‌شود را مورد توجه و تحسین قرار دهید.
 

20 نکته زنانه برای داشتن یک زندگی زناشویی عالی

 


:: موضوعات مرتبط: مشاوره خانواده , ,
:: برچسب‌ها: موبایل , کار , سرمایه , گوگل , یاهو , فیس بوک ,



ارزیابی هوش و استعداد
نوشته شده در جمعه 9 شهريور 1393
بازدید : 315
نویسنده : رسول خسروی علویجه (نسیم زندگی)



گام اول


در این مرحله، ارزیابی در مدارس و یا در گروه آتیه انجام می گیرد و شامل موارد زیر می باشد.

 

1-  ارزیابی هوش شناختی (ویژه رده سنی 5 سال به بالا) شامل:

    ارزيابي غيركلامي هوش عمومي در افراد واجد ظرفيت متوسط بر پايه تفكر استنتاجي

( اجرا به صورت کامپیوتری می باشد)


 

2-  ارزیابی هوش هيجاني (ویژه رده سنی 16 سال به بالا) شامل:


 


:: موضوعات مرتبط: مشاوره خانواده , ,
:: برچسب‌ها: هوش , اهنگ جدید93 , 2014 , استعداد , آزمون , انلاین , تست هوش , بازی ,



بچه شیرین زیان
نوشته شده در جمعه 13 تير 1393
بازدید : 310
نویسنده : رسول خسروی علویجه (نسیم زندگی)

 

بچه شیرین زبان


اگر كودك تا قبل از سن سه سالگي توانست گفتار بفهمد اما نتوانست حرف بزند بايد نگران او بود و در صدد اقدام برآمد. هنوز روشن نيست كه چرا عده اي از كودكان زودتر و عده اي ديرتر از بقيه شروع به تكلم مي كنند.

 

نخستين كلمه ها: «سلام» يا «د د » به همراه حالات و حركات بدني متناسبشان معمولاً اولين كلماتي هستند كه اكثر كودكان طبيعي و اجتماعي فرا مي گيرند. تا پايان سال اول زندگي بعضي از كودكان نخستين واژه هاي اسمي – عنواني خود را بيان مي كنند كه اين لغات نيز معمولاً مربوط به افراد – حيوانات و اشياء مي شود.

 

اگر كودك تا قبل از سن سه سالگي توانست گفتار بفهمد اما نتوانست حرف بزند بايد نگران او بود و در صدد اقدام برآمد. هنوز روشن نيست كه چرا عده اي از كودكان زودتر و عده اي ديرتر از بقيه شروع به تكلم مي كنند.

 

در 18 ماهگي كودك مورد نظر ما كه حالا ديگر نوزاد محسوب نمي شود واقعاً به جنبه پر رمز و راز و جادوئي زبان دست مي يابد.

 

عوامل بسياري در رشد گفتار موثرند كه به اختصار توضيح مي دهيم:

 

 


:: موضوعات مرتبط: مشاوره خانواده , ,
:: برچسب‌ها: خبرهای ورزشی فوتبال بچه شیرین زبان کودکان نکته های مهم تقویت هوش تست ,



بازدید : 478
نویسنده : رسول خسروی علویجه (نسیم زندگی)

وقتی یک فرد با مشکلی برخورد می‌کند (مثلا یک مشکل تربیتی با فرزندش) ابتدا از یک دوست یا بزرگ‌تر نظرخواهی

می‌کند و آن دوست بر اساس تجربه‌های محدودش نقطه نظراتی را مطرح می‌کند که می‌تواند مفید باشد یا نباشد. پس ازآن، اگر فرد از آگاهی و بینش بهتری برخوردار باشد، به جای رفتن سراغ اعمال مضحک (مثل کف‌بینی و طالع‌بینی) سراغ اهل‌ فن می‌رود و مثلا سعی می‌کند با خواندن کتاب یا مقاله، مشکلاتش را حل کند. به طور مثال، در زمینه تربیت کودکان کتابی مطالعه می‌کند؛ مثل همان کاتالوگ یا دفترچه راهنمایی که مثال زدم و البته معمولا آن دفترچه، کامل نیست و به طور اختصاصی برای ما تدوین نشده. در گام بعدی، فرد با یک مشاور تماس می‌گیرد؛ البته مشاوره تلفنی می‌تواند راهکار مفیدی باشد ولی چون تماس چهره به چهره وجود ندارد، احساس خوبی نیز تجربه نمی‌شود و معمولا کلی‌گویی‌هایی صورت می‌گیرد. از این‌رو فرد، قدم بعدی را برای رفتن نزد یک مشاور برخواهد داشت. مشاور هم سعی می‌کند راهکارهایی ارایه دهد و...
سلامت : و حالا اگر مشکل به طور دایمی و ریشه‌ای حل نشود، چه؟
در این صورت، شما باید از یک روان‌شناس بهره بگیرید تا با بررسی مسایل و مشکلات و توانایی‌های منحصر به فردتان کاری ‌کند که بتوانید راه‌ ساده‌‌ای را در زندگی‌ انتخاب کنید.
سلامت : حالا فرض کنید پس از بررسی‌های همه‌جانبه روان‌شناسی و ارایه راهکار‌های مناسب متوجه شویم که جایی از مغز دچار مشکل شده‌ (مثلا هورمون خاصی کم یا زیاد شده)؛ حالا چه کار کنیم؟
حالا باید نزد روان‌پزشک بروید تا با دریافت داروهای خاصی تنظیم هورمونی خود را به دست آورید و یا از یک متخصص مغز و اعصاب بخواهید شما را بررسی می‌کند و در صورت لزوم، عمل جراحی انجام دهید تا فرد بتواند دوباره به روان‌شناس خود مراجعه کند. حالا که تا حدی با فرآیندهای درمانی آشنا شدید، حتما متوجه شده‌اید که عمده کسانی که نزد روان‌پزشکان یا متخصصان مغز و اعصاب می‌روند، می‌توانسته‌اند قبل از مصرف دارو نزد یک روان‌شناس رفته و بدون دریافت دارو، بسیاری از مشکلات‌شان را حل کنند و البته پر واضح است که در صورت نیاز به درمان‌های دارویی، روان‌شناس فرد را به روان‌پزشک ارجاع خواهد داد.
سلامت : درباره روان‌شناسان بالینی و تفاوت آنها با روان‌شناسان مشاوره هم توضیح می‌دهید؟
بله، روان‌شناسان بالینی به مردم کمک می‌کنند تا با خواسته‌های زندگی سازگار شوند؛ مشکلاتی را از قبیل اضطراب و افسردگی مورد بررسی قرار می‌دهند و به مراجعان کمک می‌کنند تا مسایل خود را حل کرده و رفتارهایی را که به ناکام کردن خودشان منجر می‌شود، تغییر دهند اما مشکلات مراجعان به روان‌شناسان مشاوره بیشتر به مشکلات‌ سازگاری مربوط است (نه اختلالات روان‌شناسی)؛ به طور مثال: مشکلات تحصیلی، شغلی و دوست‌یابی در حیطه کاری این افراد است.
سلامت : و مدارک تحصیلی این افراد چیست؟
روان‌شناس باید لیسانس روان‌شناسی، بعد فوق‌لیسانس و بعدش دکترای روان‌شناسی گرفته باشد ولی یک روان‌پزشک ابتدا دوره پزشکی عمومی را به پایان می‌رساند و بعد از گذراندن دوره تخصصی در زمینه بیماری‌های اعصاب و روان، به اخذ مدرک روان‌پزشکی نایل می‌شود.

سلامت : روان‌پزشکان چه کمک‌هایی می‌توانند به بیماران اعصاب و روان ارائه دهند؟

 


:: موضوعات مرتبط: مشاوره خانواده , وکیل , ,
:: برچسب‌ها: روانشناس علویجه , روان پزشک دهق مهردشت , مشاور علویجه مهردشت , مددکار مهردشت ,



مشاور اعتیاد نسیم خدمت اصفهان
نوشته شده در چهار شنبه 29 مرداد 1396
بازدید : 757
نویسنده : رسول خسروی علویجه (نسیم زندگی)


نام: خانم فاطمه سلیمانی
شهر: اصفهان
کشور: ایران
شغل: مشاور اعتیاد نسیم خدمت اصفهان
ایمیل: fsolimani32@yahoo.com

در اولین فرصت ممکن به پرسش شما در همین صفحه پاسخ داده خواهد شد.

 

Cut (Ctrl+X)Copy (Ctrl+C)Paste (Ctrl+V)Paste as plain textBlock tagFont familyFont sizeBold (Ctrl+B)Italic (Ctrl+I)Underline (Ctrl+U)StrikethroughSelect text colorSelect background colorSelectAll (Ctrl+A)Remove formattingAlignListOutdentIndentInsert/edit link (Ctrl+L)UnlinkInsert/edit imageHorizontal ruleEmotionsInsert a new tableEdit source codePreviewPrint (Ctrl+P)Toggle fullscreen (Esc)
 


Security Image
رمزی را که در عکس بالا می بینید به دقت وارد کنید:


:: موضوعات مرتبط: مشاوره خانواده , ,
:: برچسب‌ها: کنکور , نمونه سوالات دبستان دهق , مواد مخدر , درمان اعتیاد , نرم افزار , موبایل , تبلت , کامپیوتر , عکس , اهنگ , ترک اعتیاد مهردشت اصفهان ,



بازدید : 364
نویسنده : رسول خسروی علویجه (نسیم زندگی)

اهمیت مراکز مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده

یکی از سپرهای قوی برای حفظ دین، ازدواج است .در کشور ما مشاوره ازدواج هنوز به طور کامل برای جوانان در آستانه ی ازدواج جا نیفتاده است. تأسیس و گسترش مراکز مشاوره ازدواج از مهمترین گام ها و مسؤلیت هاست تا از این طریق بتوان به خانواده ها، برای رشد سالم و مطلوب و نیز پویایی و شکوفایی استعدادهای همه ی اعضای خانواده و پیشگیری از اختلافات و ناهنجاریهای فردی و اجتماعی کمک کرد.
بدیهی است موفقیت و کارآیی مراکز مشاوره منوط به برخورداری از وجود مشاوران صالح و متخصص و کارآمد است.

فرآیند مشاوره ازدواج با به کارگیری دانش روان شناسی، جامعه شناسی، پزشکی و خانوادگی سعی در شناخت دو طرف به نحو احسن و بدون غرض و ارائه طریق و تخمین میزان تطابق و سازگاری آنها در آینده دارد. به عبارت دیگر در مشاوره ازدواج فرد سوم ولی متخصص وارد عمل شده اختلالات مهم جسمی، روانی را شناسایی و به هر دو طرف گوشزد می کند. مشاور خوب می تواند جواب قطعی مثبت یا منفی داده و یا این که رای به حد متوسط بدهد.


:: موضوعات مرتبط: مشاوره خانواده , ,
:: برچسب‌ها: دانلود , ا س ام اس , آموزشگاه دهقT , دانشگاه دهق , دانشگاه علویجه ,



صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

هاست لینوکس