پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت مشاوره و تحکیم خانواده اصفهان . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 196
نویسنده : رسول خسروی علویجه (نسیم زندگی)

 اگر اين نشانه‌ها را داريد، به طلاق نزديكيد!

به گزارش امید، هيچ چيز اين زندگي به آنچه كه آرزويش را داشتيد يا آنچه كه همسرتان وعده كرده بود شباهت ندارد؟ هر روز كه مي گذرد از مرد زندگي تان بيشتر فاصله مي گيريد و سكوت يا جروبحث هاي بي نتيجه و پايان ناپذير به جان زندگي تان افتاده؟ اگر اين حال و روز شماست، احتمالاً تاكنون به آخرين راه حل هم فكر كرده ايد و واژه «جدايي» را حتي اگر به زبان نياورده باشيد، در ذهن خود زمزمه كرده ايد. اما مراقب باشيد! مدير كل دفتر برنامه ريزي ازدواج وزارت ورزش و جوانان مي گويد پس از گذشت يك سال از طلاق، ۹۰ درصد خانم ها دوست دارند به زندگي قبلي شان برگردند. اما بايد بدانيد جدايي از شريك زندگي، برگشتن به روزهاي مجردي نيست و ممكن است به هزار و يك دليلي كه فكرش را نمي كرديد، از تصميمي كه گرفته ايد پشيمان شويد. به همين دليل مي خواهيم به شما بگوييم در چه شرايطي از اين جدايي پشيمان مي شويد؛ در آخر هم چند نشانه خطر را برايتان بيان مي كنيم.

اگر اين نشانه ها را داريد، بايد بيشتر فكر كنيد

۱. دليل واضحي براي طلاق گرفتن نداريد؟

مي خواهيد جدا شويد اما نمي توانيد دليل جدايي تان را در يك جمله بيان كنيد؟ مي خواهيد زندگي ديگري را بسازيد اما نمي دانيد آن زندگي چه تفاوت هايي با رابطه فعلي تان دارد؟ اگر دليل مشخصي براي جدا شدن نداريد، عجيب نيست كه چند ماه بعد از جدايي دل تان براي همسر و خانه مشترك تان تنگ شود. پس تا زماني كه نمي توانيد يك دليل مشخص براي ترك اين خانه پيدا كنيد، در كنار او بمانيد و مشكلاتي را كه انگيزه ادامه دادن را از شما گرفته اند كند و كاو كنيد.

۲. يك شبه تصميم گرفته ايد؟

از هم پاشيدن يك زندگي مشترك و نقطه پايان گذاشتن براي يك رابطه، اتفاقي نيست كه يك شبه و يك ماهه بخواهيد برايش تصميم بگيريد. اگر تصور مي كنيد زوج ايده آلي براي هم نيستيد، ۶ ماه پيش از آنكه طلاق تان را ثبت كنيد جدا از هم زندگي كنيد. اين ۶ ماه دوري به شما كمك مي كند با شرايط واقعي بعد از جدايي آشنا شويد و توان تان براي عبور از مشكلات و تحمل دلتنگي را آزمايش كنيد.

۳. جدول سود و زيان را تنظيم نكرده ايد؟

پيش از آنكه جدا شويد، به آينده اي كه قرار است بسازيد فكر كنيد؛ آينده اي كه ممكن است در كنار همسرتان يا بدون او ساخته شود. براي اينكه محكم كاري كنيد، يك جدول سود و زيان تنظيم كنيد و تمام مزايا و معايبي را كه با هم ماندن يا جدا شدن تان دارد در آن فهرست كنيد. هنگام نوشتن اين فهرست، با خودتان صادق باشيد.
از خودتان بپرسيد مزايا معايب
اگر طلاق بگيرم
اگر ادامه دهم
اگر با تغيير ادامه دهم

۴. همسرتان را با ديگري مقايسه مي كرديد؟

از زماني كه همسر يكي از دوستان تان را ديده ايد، عشق تان به زندگي خودتان كمرنگ تر شده؟ به خود مي گوييد چرا همسر شما به اندازه او در كارهاي خانه به شما كمك نمي كند يا چرا به اندازه او براي پيشرفت تحصيلي و شغلي تلاش نمي كند؟ مقايسه كردن همسرتان با ديگران، نه تنها نمي تواند زندگي شيرين تري را برايتان بسازد، بلكه ممكن است به جدايي منجر شود كه تنها پشيماني اش برايتان مي ماند.

۵. استقلال مالي نداريد؟

داشتن دليلي مشخص براي جدايي، نبايد شما را به سمت طلاق بكشاند. قبل از آنكه پيشنهاد جدا شدن را با همسرتان مطرح كنيد، به شرايط خود نگاه كنيد. آيا توان اداره كردن زندگي خود بعد از جدايي را داريد؟ كجا قرار است زندگي كنيد؟ از چه راهي مي خواهيد زندگي را بگذرانيد؟ انتظار داريد خانواده تان به شما براي شروع كمك كنند يا روي مهريه حساب كرده ايد؟ وابستگي مالي مي تواند شما را از تصميمي كه گرفته ايد پشيمان كند.

۶. بچه داريد؟

ممكن است فرزندتان با اينكه شما با فرد ديگري در آينده ازدواج كنيد مخالفت كند و يا از اينكه او هم مثل بچه هاي ديگر، خانواده اي منسجم و خوشبخت ندارد عذاب بكشد. همه اين مشكلات در صورتي كه با خستگي شما از فراهم كردن امكانات زندگي براي فرزندتان همراه شود، مي تواند ادامه مسير در تنهايي را برايتان سخت تر كند. يادتان نرود بچه ها حتي اگر ۴۰ سال شان هم باشد، دوست دارند پدر و مادرشان را در كنار هم و خوشحال ببينند.

۷. خانواده تان از شما حمايت نمي كنند؟

حمايت خانواده در روزهاي بعد از طلاق و موافقت يا احترام گذاشتن آنها به تصميم شما مي تواند در روزهاي تنهايي به شما آرامش دهد. پدر و مادري كه ديگر پير شده اند، خسته اند و وضعيت مالي خوبي براي حمايت از شما ندارند، ممكن است احساس شرم را به شما منتقل و از جدايي پشيمان تان كنند. تصور اينكه با جدا شدن سربار آنها شده ايد مي تواند ميل شما را به بازگشت تقويت كند. از طرف ديگر، تابو بودن جدايي در خانواده شما مي تواند اين احساس ناخوشايند را كه با اين تصميم آبروي خانواده تان را برده ايد به شما منتقل كند.

حالا كافي است چند خواهر مجرد هم در خانه داشته باشيد تا تصور كنيد با جدا شدن، راه آنها را براي داشتن يك ازدواج موفق سخت كرده ايد و به همه احساس هاي ناخوشايندتان، عذاب وجدان هم اضافه كنيد.

۸. دخالت ديگران شما را جدا كرده؟

جدا شده ايد اما حالا كه خوب فكر مي كنيد، مي بينيد مشكل زيادي با همسرتان نداشته ايد اما دخالت هاي ديگران و حرف و حديث هايشان شما را از هم جدا كرده است؟ اگر احساس كنيد تصميم تان براي طلاق احساسي بوده و با حذف دخالت هاي ديگران مي توانستيد ساليان سال در كنار هم باشيد، فاصله اي تا پشيماني بعد از طلاق نداريد. به همين دليل است كه به شما توصيه مي كنيم پيش از جدايي راه را براي دخالت ديگران ببنديد و به دنبال دليل مشخصي براي رها كردن زندگي مشترك تان بگرديد.

۹. تحمل فشارهاي اجتماعي را نداريد؟

آمارهاي طلاق به شكل حيرت آوري بالا رفته اما هنوز هم نگاه اجتماع به زن مطلقه، نگاهي آزاردهنده است. پيش از آنكه تصميم به جدايي بگيريد، بايد خودتان را براي برخوردها و قضاوت هايي كه گاهي آزاردهنده مي شوند آماده كنيد. اگر تحمل اين را نداشته باشيد كه خانواده دوستان مجردتان از رابطه شما با فرزندتان ناراضي باشند يا وقت پيدا شدن يك خواستگار ايده آل، همه آنچه كه انتظارش را مي كشيديد با شنيدن نام «مطلقه» خراب شود، تحمل دور ماندن از همسر سابق برايتان سخت تر مي شود.

۱۰. خواستگارهاي جديدتان را با او مقايسه مي كنيد؟

مقايسه خواستگارهاي جديد با همسر سابق معمولاً به نفع شريك قبلي زندگي تمام مي شود. چرا كه احتمالاً خواستگارهاي جديد به خاطر بالاتر رفتن سن شما، سن بالاتري دارند و خبري از هيجان اولين ازدواج و عشق رويايي هم در شما نيست. در چنين شرايطي عجيب نيست اگر اين پيشنهاد را با ازدواج قبلي تان مقايسه كنيد و آرزوي برگشتن به آن زندگي را در سر بپرورانيد.

اگر اين نشانه ها را داريد، به طلاق نزديكيد!

۱. با هم صحبت نمي كنيد؟

هزار دليل براي دلخوري داريد اما حرفي از آنها نمي زنيد؟ انبار شدن مشكلات و نااميدي شما در تغيير همسرتان يا شرايط زندگي تان، مي تواند زنگ خطري جدي باشد.

۲. در زندگي تان دخالت مي كنند؟

حساب و كتاب زندگي مشترك از دست تان در رفته و پاي نظرات و دخالت هاي ديگران به خانه شما وارد شده؟ هر زوجي با توجه به شرايط زندگي شان ممكن است شيوه اي متفاوت از ديگران را براي با هم بودن انتخاب كنند. پس نگذاريد نصيحت هاي رنگارنگ و دخالت هاي هر روزه، به آنچه كه در خانه دو نفره تان براي شما اهميت دارد آسيب بزند.

۳. رازهاي خانه تان را به ديگران مي گوييد؟

اگر شما هر روز سفره دل تان را پيش آدم هاي مختلف باز مي كنيد و از خانه مشترك تان شكايت مي كنيد، نمي توانيد انتظار داشته باشيد زندگي تان هر روز شيرين تر شود. اگر پيش چشم ديگران با همسرتان بگومگو مي كنيد و رازهاي زندگي مشترك تان را بازگو مي كنيد، بايد هر چه زودتر از يك مشاور خانواده وقت بگيريد و مشكلات تان را با كمك او واكاوي كنيد.

۴. عاشقانه به هم نگاه نمي كنيد؟

داد و ستد عاطفي همان اتفاقي است كه مي تواند تحمل شما را در برابر مشكلات و چالش هاي زندگي مشترك بيشتر كند. اگر زماني كه همسرتان به خانه بر مي گردد با يك لبخند به استقبالش نمي رويد و وقت شام خوردن، نگاه مهربان تان را به چشم هاي هم نمي دوزيد، مطمئن باشيد هر روز بيشتر از قبل با خوشبختي فاصله مي گيريد.

۵. اتاق خواب تان جدا شده؟

او شب ها جلوي تلويزيون مي خوابد و شما در اتاق خواب؟ اگر به خاطر دلخوري از هم يا براي قضاوت هايي كه در ساعت خواب و فعاليت هاي پايان شب داريد، دور از هم شب را به صبح مي رسانيد لازم است بيشتر نگران آينده زندگي مشترك تان باشيد.

هميشه از همسرتان متوقع هستيد؟

انتظارات غيرواقعي بلاي رابطه هاي زناشويي است. اگر از همسرتان انتظاراتي داريد كه با توانايي و شرايطش سازگار نيست، ممكن است عشق تان ته بكشد اما احتمال اينكه بعد از جدا شدن از او، به خاطر غير منطقي بودن دلايل تان پشيمان شويد هم كم نيست.

ببخشيد اما فراموش نكنيد!

ما آدم هاي فراموش كاري هستيم كه بعد از گذشت مدتي از روزهاي سخت، گمان مي كنيم اگر به شكلي متفاوت رفتار مي كرديم يا اگر بيشتر تحمل مي كرديم، كارمان به اينجا نمي رسيد. همين حافظه ضعيف است كه ممكن است بعد از طلاق پشيمان تان كند.


:: برچسب‌ها: نشانه های طلاق , راه حل , پیشگیری , علویجه , دهق , مهردشت ,



توصیه های مهم برای موفقیت
نوشته شده در دو شنبه 7 بهمن 1392
بازدید : 331
نویسنده : رسول خسروی علویجه (نسیم زندگی)

rahafun.com 18 nokte 18 توصیه مهم   آقایان بخوانند

18 توصیه مهم – آقایان بخوانند

1. در مقابل همسر خويش, گرفتاري هاي روزانه و حوادث تلخ و ناگوار زندگي را با اخم و چهره عبوس مطرح نکنيد.

.

.

.

2. هديه دادن مهرو محبت را زياد مي‌کند؛ به مناسبت هاي مختلف براي همسر خود هديه اي هر چند کوچک خريداري و با چهره اي شاد و خندان به او تقديم کنيد.

 

.

.

.

 

3. چنانچه کمبودي در منزل مشاهده مي‌شود, با کمال محبت و خوشرويي تذکر دهيد.

 

.

.

.

4. در حضور همسر خود, به هيچ وجه از زنان ديگر تمجيد نکنيد و توانايي هاي آنا را به رخ او نکشيد.

 

.

.

.

5. به بستگان همسر خود مانند پدر و مادر و ساير اقوام وي احترام بگذاريد و براي دعوت آنان به خانه خود, قبل از همسر خود اقدام کنيد.

 

.

.

.

6. هيچ وقت از معاشرت همسر خود با بستگان صالحش جلوگيري نکنيد و در معاشرت و ديد و بازديد با بستگان وي پيشقدم باشيد.

 

.

.

.

7. با بستگان خود نزد همسرتان در گوشي نجوا نکنيد.

 

.

.

.

8. هيچ گاه همسر خود را به ويژه نزد بستگانش تحقير نکنيد؛ توهين و بي احترامي به همسر از صفا و صميميت در زندگي زناشويي مي‌کاهد.

 

.

.

.

9. هيچ گاه خود را برتر از همسر خود معرفي نکنيد. سعي کنيد “من” و “تو” در زندگي زناشويي نباشد کلمه “ما” زندگي را گرم و لذت بخش مي‌کند

 

.

.

.

10. وقتي که همسر شما عصباني است, او را با مهر و محبت آرام کنيد.

 

.

.

.

11. براي رفتن به مهماني و گردش, سعي کنيد همراه فرزندان و همسر خود باشيد و پيشنهاد همسر خود را در اين مورد به علت خستگي و کار رد نکنيد.

 

.

.

.

12. امتيازات اجتماعي؛ فرهنگي و اقتصادي فاميل خود را در صورتي که با همسر شما فاصله اجتماعي و طبقاتي دارند مطرح نکنيد.

 

.

.

.

13. کارهاي همسر خود, هر چند کوچک را تحسين کنيد. تمجيد و ستايش زن به علت روح لطيف و مهرباني که دارد, کليد کاميابي در زندگي زناشويي است.

 

.

.

.

14. در قبال همسر خود, در امور مختلف قدرت نمايي نکنيد.

 

.

.

.

15. زحمات و هزينه هايي را که براي پذيرايي خويشاوندان همسر خود صرف مي‌کنيد, هيچ گاه بر زبان نياوريد.

 

.

.

.

16. همسر خود را در خانه محصور و محدود نکنيد و وي را از دست يابي به شادي ها محروم نسازيد.

 

.

.

.

17. شادي و خنده هاي خود را در محل کار خود به جا نگذاريد و فراموش نکنيد که همسر شما در خانه هم نيازمند شادي و خنده هاي شماست.

 

.

.

.

18. کمک کردن در انجام کارهاي منزل را فراموش نکنيد و بدانيد همان مقدار که شما در خارج از منزل خسته مي‌شويد, زن هم در منزل از کارهاي خانه خسته مي‌شود و نازمند مساعدت و قدرداني است.


:: برچسب‌ها: مهردشت , اصفهان , علویجه , عکس ,



هاست لینوکس